Jumaat, 29 April 2011

Tokoh Terkenal Sertai Siri Jelajah Belia Selangor 2011

SHAH ALAM 29 April – Pejabat Menteri Besar Selangor dengan kerja sama Merdeka center menganjurkan Siri Jelajah Belia Selangor 2011 melibatkan empat lokasi dengan penyertaan ahli panel yang mempunyai latar belakang berbeza.

Program bertemakan ‘Anak Muda Peneraju Perubahan’ ini bertujuan menanam minat dan memberi inspirasi kepada anak muda untuk terbabit secara aktif dalam pelbagai kegiatan. Program ini juga bertujuan mengiktiraf peranan anak muda sebagai peneraju perubahan dalam masyarakat.

Siri pertama program jelajah ini akan diadakan di Bangi Golf Resort, pada Jumaat 29 April 2011 bermula jam 3 petang.

Ahli panel yang terlibat termasuk aktivis masyarakat, Hishamuddin Rais, peguam terkenal, Fahda Nur Ahmad Kamar, hos rancangan Mari Mengaji di Tv9, Ustaz Zamri dan Ketua Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin atau Che’gu Bard.

Siri kedua pada Sabtu, 30 April di Dewan Sivik, Petaling Jaya dengan ahli panel termasuk Ahli Parlimen Lembah Pantai, YB Nurul Izzah Anwar, pelakon dan pengarah filem/ Drama, Namron, penyanyi dan penggubah lagu, Juwita Suwito, pelakon filem Mualaf, Brian Yap dan peguam, N Surendran.

Pelakon terkenal, Wadina Safiyyah antara ahli panel pada siri ketiga pada 6 Mei di Kolej Taylor, Subang Jaya. Ahli panel lain yang mengambil bahagian termasuk YB Nurul Izzah Anwar, penulis dan pengarah filem bebas, Amir Muhammad, pelakon, Alvin Wong serta aktivis Adrian Yeo dan Lee Khai Loon.

Siri terakhir diadakan di Kediaman Rasmi Menteri Besar di Shah Alam pada Sabtu, 7 Mei 2011 dengan ahli panel terdiri daripada Ketua AMK, Shamsul Iskandar Akin, Nik Nazmi Nik Ahmad dan Rafizi Ramli.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan hadir bagi merasmikan majlis penutup pada hari terakhir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan