Ahad, 20 Februari 2011

MB Selangor sahkan rombakan Exco

BANDAR TUN RAZAK, 20 Feb – Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengesahkan beliau akan merombak pentadbiran kerajaan negeri tetapi enggan memberikan butiran mengenai bila ia akan dilakukan.

Tan Sri Khalid berkata, pihaknya juga telah mengadakan pertemuan dengan penyokong-penyokong kerajaan Dewan Undangan Negeri berhubung perkara tersebut bulan lalu.


“Buat masa ini kita belum membuat sebarang kata putus dan tiada perbincangan dibuat bagi membincangkan isu ini di peringkat negeri,” katanya.

Khalid berkata demikian dalam sidang media di Pejabat Parlimen Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur.

Menurut Khalid, pada pertemuan dengan penyokong-penyokong kerajaan itu juga pihaknya turut membincangkan cara dan pelaksanaan bagi memantapkan pentadbiran kerajaan negeri.

“Kita ada berbincang tentang petandbiran kerajaan negeri, tapi keputusan untuk melaksanakan belum dibuat. Kita hanya boleh lakukan selepas keputusan telah dibuat….sama seperti SUK, kita buat dan kita akan umumkan,” ujar beliau.

Sebelum ini, kerajaan Pakatan Rakyat Kedah yang diketuai Datuk Seri Azizan Abd Razak turut merombak barisan Exconya bagi memperkemaskan jentera pentadbiran kerajaan negeri.

Barisan Exco Kerajaan Negeri tidak mengalami perubahan sejak dibentuk Mac 2008.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan