Sabtu, 15 Disember 2012

14,000 Telah Mendapat Manfaat Jom Shopping

PUNCAK ALAM 15 DIS : Sejak diperkenalkan pada April lalu, lebih 14,000 kanak-kanak yang lahir pada tahun 2008 di Selangor sudah menikmati manfaat program ‘Jom Shopping Bonus Selangorku’.
Program tersebut dikhususkan kepada peserta Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS) yang menerima baucer membeli-belah bernilai RM 100 ketika menyambut ulang tahun kelahiran mereka.
Sehingga kini, RM 1.4 juta telah dibelanjakan untuk menjayakan inisiatif ini di bawah agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES).
Petang tadi, bertempat di Econsave Alam Jaya di sini, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyempurnakan upacara penutupan program ‘Jom Shopping Bonus Selangorku’ yang disertai 181 peserta TAWAS dari DUN Ijok dan DUN Jeram.
“Ini bukanlah bermakna program ini akan tamat terus sebaliknya kita menutup program untuk tahun ini sahaja.
“‘Jom Shopping Bonus Selangorku’ tetap akan diteruskan lagi selagi Pakatan Rakyat memerintah untuk memberi manfaat kepada anak-anak Selangor,” kata Abdul Khalid yang juga Adun Ijok.Bonus Selangorku Puncak Alam 01
Dalam pada itu, beliau yang menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 66 semalam turut dikejutkan dengan hadiah kek harijadi dari kakitangan Yayasan Anak Warisan Selangor (YAWAS).
Sejurus selesai upacara memotong kek, Abdul Khalid juga berkesempatan menemani para peserta Tawas yang hadir untuk membeli belah bersama ibu bapa atau penjaga masing-masing.
Turut hadir ialah isteri beliau, Puan Sri Salbiah Tunut, Pengurus Besar YAWAS, Mohd Nor Mohd Zin serta Yang Di Pertua Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS), Noraini Roslan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan